Beoordeling. Tek Recon Van Tech 4 Kids

Tek Recon was een succesvol Kickstarter-project dat werd gesteund door Tech 4 Kids, Toronto, Canada. We konden een Tek Recon Havok, twee Tek Recon Hammerhead-blasters en een navulverpakking met NRG-munitie (Nonmarking, Reusable Gaming) bemachtigen. Ze zijn gemakkelijk verkrijgbaar bij landelijke retailers en in sommige winkels zijn ze zelfs met korting verkocht (we hebben de onze van Kmart en Wal-Mart).

Zeg van tevoren dat deze blasters er geweldig uitzien op de website, en de fotografie en ontwerpstijl die Tech 4 Kids gebruikt om de nieuwe lijn te promoten, is perfect. De blasters zien er dreigend uit, op een vaag Halo-achtige, niet al te verre toekomst manier, met markeringen van wilde dieren. Het wekt ook de indruk dat deze blasters zijn gemaakt door een bedrijf dat hun doelmarkt kent en over goede technologie beschikt. Maar dat is zo goed als maar kan.

Helaas was het spelen met de Havok-, Hammerheads- en NRG-rondes een frustrerende ervaring. NRG-rondes zijn het grootste probleem. De kogels zien eruit als een kleine, dikke rubberen band en verdwijnen vrijwel onmiddellijk nadat ze zijn neergeschoten. Ze lijken ook snel energie af te voeren, wat ironisch is gezien de naam NRG. De tegenstander zal de NRG-rondes zelden voelen wanneer ze in de strijd worden gebruikt. Bovendien zijn ze tijdens de vlucht moeilijk te zien, dus er is weinig dat erop wijst dat er strijd of competitie plaatsvindt. Om het nog erger te maken, is het buitengewoon moeilijk om de rondes op te pakken en opnieuw te laden nadat het gevecht voorbij is. Omdat ze van rubber zijn versus stijf, hebben ze de neiging om te rollen en samen te drukken wanneer ze in de blaster of de clip worden geduwd.

De rondes zijn bijna onzichtbaar wanneer ze worden neergeschoten en verdwijnen zeer snel nadat ze uit de blaster zijn verwijderd.

Dus, hoe zit het met de blasters zelf? Ze zien er in het echt lang niet zo mooi uit als op foto’s. Het plastic is glanzend en ziet er nogal smerig uit (Tech 4 Kids beweert dat dit een functie is, omdat er een soort metallisatieproces wordt gebruikt bij de vervaardiging van wapens waardoor ze licht kunnen breken, maar in werkelijkheid ziet het er gewoon goedkoop uit). We hebben ook gemerkt dat het groene plastic dat in onze blasters wordt gebruikt, van stuk tot stuk enigszins in schaduw varieerde, wat geen vertrouwen geeft in de kwaliteitscontrole van de producten. We hielden van de Havoks-schouderkolf met rubberen kolf, de metalen klinknagels die een robuust gevoel geven, en de munitiekar met twee uiteinden. Je kunt het omdraaien! Bovendien hebben we met de Havok nul en met de Hammerheads maar een paar keer jam meegemaakt. De schakelaar met dubbele intensiteit, die afstand versus vuursnelheid schakelt, leek een beetje gimmick en deed het niet.t voegen echt geen waarde toe aan de gameplay.

De trekking van de blaster was zo stijf dat schieten met de trekker op de afstandsinstelling bijna onmogelijk was. Pump-action was de enige manier om te gaan. Deze blasters hoeven niet te worden gespannen of geprimed. Een trekker overhalen en een ruk aan de pomp resulteert in een schot. Deze blasters zijn niet bedoeld voor kinderen, maar ze zouden onmogelijk te gebruiken zijn. De veronderstelde terugslag is in principe onbestaande (of niet belangrijker dan een typische Nerf-blaster).

Ok, dus de rondes zijn zwak en moeilijk te vinden, de blasters voldoen niet aan hun facturering, maar hoe zit het met de app-verbeterde teamgevechten! De app-verbeterde teamgevechten zijn zo prominent aanwezig in de advertentie. Welnu, de app is gratis, dus het kan geen kwaad om het uit te proberen. Je kunt het proberen. Hiermee kun je gameplay-momenten in realtime vastleggen (met je camera), en er zijn kleurenfilters die nachtzicht, FLIR-achtige warmtebeeldvorming, enz. Nabootsen, maar geen van hen is echt functioneel. De realtime GPS, die soms werkte, en de communicatiefunctie in walkietalkie-stijl zijn de coolste functies. Er zou ook een manier zijn om schoten te volgen die zijn afgevuurd en concurrenten die zijn verslagen, maar het leek te vertrouwen op een fysieke druk op een knop van de blaster op het telefoonscherm, wat we nooit echt goed hebben gekregen.En het rapporteren van treffers wordt overgelaten aan de individuele speler, wat zowel onhandig is als vatbaar voor valsspelen (of simpele fouten – nogmaals, je voelt de rondes waarschijnlijk niet eens wanneer ze je raken).

Uiteindelijk brachten we niet meer dan een dag of twee door met de Tek Recon-blasters en gingen we gewoon terug naar ons Nerf-arsenaal. We waren blij om Tech 4 Kids in deze ruimte te zien en hopen dat ze de Tek Recon-producten blijven verbeteren. Nerf is tenslotte al sinds 1989 bezig met het verfijnen van hun blasters, dus ze hebben veel tijd gehad om het goed te doen. Het Tek Recon-product is op geen enkele manier een slechte eerste poging. Het is goed gebrandmerkt, het probeert nieuwe dingen in de categorie te doen en het heeft de juiste soort distributie en prijsstelling. Helaas is het in de huidige configuratie met NRG rubberen bandmunitie gewoon niet leuk om te spelen.