Hoe Een Brandstofdrukregelaar Te Testen En Op De Juiste Manier Te Vervangen?

Ooit nagedacht over hoe de brandstof in de tank van uw voertuig naar de motor wordt gevoerd?

Het is eigenlijk een heel interessant proces, en het wordt meestal afgehandeld door de brandstofdrukregelaar.

Dit deel van uw voertuig gebruikt druk om brandstof in de motor te injecteren. Het maakt gebruik van een eenpuntsinjectie om de druk op 15 psi te houden. Multipoint-injecties vereisen echter een druk van 45-50 psi.

Defecte brandstofdrukregelaars kunnen op een van de volgende manieren optreden:

  • Er wordt te veel druk opgebouwd, waardoor er te veel brandstof naar de motor gaat en een rijk mengsel ontstaat.
  • Het is niet in staat om voldoende druk te handhaven en resulteert in een arm mengsel.

Wanneer u met deze omstandigheden wordt geconfronteerd, heeft de brandstofdrukregelaar (FPR) waarschijnlijk een lekkend membraan, een versleten klep of veer of misschien is het vacuüm verbroken.

FPR-problemen kunnen leiden tot moeilijk starten, afslaan, aarzelen of overslaan. Maar deze symptomen kunnen ook worden veroorzaakt door andere problemen, zoals een defecte brandstofpomp of een probleem met de automatische transmissie.

Dit is waar het oplossen van problemen belangrijker wordt.

Dit artikel beschrijft enkele tests die u onmiddellijk kunt doen om erachter te komen of uw brandstofdrukregelaar niet goed werkt. Voor deze oefening is een brandstofdrukmeter vereist, dus zorg ervoor dat je deze hebt. Heb je het gereedschap niet? Je kunt er een online kopen voor een zeer lage prijs.

Stapsgewijze Handleiding Voor Het Diagnosticeren Van Een Brandstofdrukregelaar

1. Zoek Naar Lekken

Het is een goed idee om direct na het rijden met uw auto op lekkage te controleren. Dit zal helpen bij het opsporen van lekken.

I. Zoek de FPR

De FPR is een kleine metalen cilinder waaraan aan de bovenzijde een slanke vacuümslang is bevestigd.

Wanneer u de motorkap opent, volgt u de brandstofrail (het onderdeel dat de brandstofinjectoren ondersteunt). U zou de FPR op een van de uiteinden van de rails moeten vinden.

U kunt ook een brandstofinlaat en een brandstofuitlaat zien die aan de FPR zijn bevestigd, afhankelijk van hoe deze is ontworpen.

U zult de FPR niet kunnen vinden op de nieuwere automodellen. Computers worden gebruikt om druk op deze modellen te houden.

II. II.

Zorg ervoor dat u de aansluiting van de vacuümslang hebt vastgedraaid. Dit zorgt ervoor dat uw FPR werkt zoals het hoort.

Onderzoek de slang op slijtage en maak de vacuümleiding los van de FPR.

Kun je na het losmaken van de vacuümleiding tekenen van brandstof zien? Zo ja, dan is er lekkage in het membraan van de regelaar en moet u de regelaar vervangen. Ga door met de test als er geen teken van lekkage is.

2. Controleer De Druk

I. Lokaliseer de testklep

Het Schrader-ventiel, ook wel testventiel genoemd, bevindt zich op de brandstofrail van de meeste moderne voertuigen en lijkt op het ventiel op de banden.

II. II. Sluit de brandstofdrukmeter en de testklep aan

Dus u gebruikt een oud automodel en u kunt de testklep niet zien? Raadpleeg uw reparatiehandleiding voor het aansluiten van de manometer.

Tip: als u geen testpoort op het testventiel kunt vinden of als de adapter die u hebt niet geschikt is, verwijder dan het ventiel en bevestig de manometer direct. Een andere optie is om de brandstofinlaat los te koppelen, een T-adapter aan te sluiten en vervolgens de manometer en de brandstofinlaat op de T-adapter te bevestigen.

III. Kijk voor de drukspecificaties

Raadpleeg uw reparatiehandleiding om de juiste specificaties voor uw brandstofsysteem te bepalen. Dit omvat drukmetingen bij draaiende en uitgezette motor.

IV. IV.

Terwijl de motor start, zet u hem aan en kijkt u naar de manometer.

Opmerking: als u de vacuümleiding verwijdert terwijl de motor loopt, moet de drukwaarde omhoog gaan; zo niet, dan heeft de FPR een probleem.

Zet vervolgens uw motor uit.

V. Maak de vergelijking

Als de drukwaarde terwijl de motor loopt lager is dan zou moeten (volgens de handleiding), controleer dan de brandstofpomp, de anti-aftapklep en het brandstoffilter.

Misschien pompt de brandstofpomp niet voldoende, waardoor de druk niet opbouwt of daalt. Het kan zijn dat de anti-aftapklep defect is en ervoor zorgt dat er brandstof terugstroomt naar de tank. Of het brandstoffilter is verstopt. Dit zijn allemaal mogelijkheden om te overwegen voordat u aanneemt dat de FPR het probleem is.

Toen je de motor uitzette, begon de druk bijna onmiddellijk te dalen? Als dit het geval is, kan het probleem een lekkende anti-aftapklep, een lekkende injector of beschadigde FPR zijn.

Levensvatbare oplossing

Heeft u uw brandstoffilter al meer dan een jaar (of gedurende de aanbevolen periode) niet vervangen? U kunt dat nu doen en vervolgens de test herhalen. Het zal je misschien verbazen dat de druk weer normaal wordt.

Als de drukwaarde na het vervangen van het brandstoffilter nog steeds laag is, of snel daalt na het uitschakelen van de motor, is het tijd om te controleren op maximale druk.

Opmerking: als uw vacuümleiding in goede staat verkeert en de drukwaarde hoger is dan normaal, is de kans groot dat uw brandstofdrukregelaar problemen heeft.

3. Test Voor Maximale Druk

Deze test moet worden uitgevoerd als de vorige test een lagedrukwaarde aan het licht bracht nadat de motor was uitgeschakeld. Deze test kan worden gebruikt om de oorzaak van het probleem te lokaliseren, op voorwaarde dat het brandstoffilter schoon is.

Volg deze stappen:

  1. Bevestig de meter correct zoals beschreven in de vorige stap.
  2. Pak twee doeken. Plaats een over de brandstofinlaatslang en de andere op de brandstofuitlaatslang. Hulp nodig met het vinden van deze slangen? De reparatiehandleiding helpt je daarbij.
  3. Start de motor. Zet hem 2 minuten aan. Nadat de motor is uitgeschakeld, gebruikt u een tang om de uitlaat- en inlaatbrandstofslangen te blokkeren. Je vraagt je misschien af waarom we zeiden dat je doeken over de slangen moest leggen. Nou, het is om te voorkomen dat de tang de slangen beschadigt.
  4. Neem even de tijd om de aflezing van de meter te observeren. Is de druk stabiel Dan zit het probleem mogelijk in de anti-afvoerklep. Valt de druk weg? Het probleem zit in de FPR of in een lekkende brandstofinjector.

Een Slechte Brandstofdrukregelaar Vervangen

U moet eerst de druk van het brandstofsysteem ontlasten voordat u de FPR kunt vervangen. U moet zich realiseren dat sommige brandstofsystemen een druk tot 60 psi kunnen hebben. Als u niet eerst de druk ontlast, kan het brandstofsysteem met veel kracht exploderen en op uw ogen terechtkomen.

Uw reparatiehandleiding zou een handleiding moeten hebben voor het ontluchten van dat specifieke brandstofsysteem onder druk. Deze video geeft meer informatie.

Deze Stappen Zullen De FPR Veranderen.

  1. Koop voor uw brandstofsysteem een FPR.
  2. Ontspan het druksysteem.
  3. Maak de negatieve accupool los.
  4. De FPR-slangen moeten worden verwijderd.
  5. Verwijder de FPR van de injectorrail door de moeren los te draaien.
  6. Vergelijk de nieuwe FPR met de oude. Zijn ze vergelijkbaar? Super goed.
  7. Smeer de O-ring en installeer vervolgens de FPR waar de oude FPR was bevestigd. Zorg ervoor dat u de moeren aandraait.
  8. Monteer de slangen weer en zorg dat de aansluiting zo strak mogelijk is.
  9. Gebruik de manometer om de metingen te doen en controleer of ze overeenkomen met de specificaties in uw servicehandleiding. Passen ze bij elkaar? Super goed! De installatie was een succes.

Veelgestelde Vragen (FAQ’s)

1. Welke symptomen vertellen mij dat mijn brandstofdrukregelaar defect is?

De meest voorkomende symptomen zijn afslaan, zwartgeblakerde bougies, zwarte rook uit de uitlaat, gas dat uit de uitlaat druppelt, gasgeur en gas in de vacuümslang.

2. Kan een defecte FPR leiden tot een lager benzineverbruik?

Ja. Ja. Het brandstofsysteem bestaat uit vele onderdelen. Als een van deze uitvalt, kan de auto onregelmatig of helemaal niet rijden. Vooral wanneer de brandstofdrukregelaar defect is, kan de kilometerstand drastisch omlaag gaan.

3. Wat betekent het als mijn auto een storing heeft?

Motorstoring is een toestand waarbij de motor een van de stappen van de verbrandingscyclus overslaat. Het probleem kan ertoe leiden dat de motor ruw, bokkend of schokkend loopt. Een motorstoring kan ertoe leiden dat de motor inefficiënt is. Motoren kunnen overslaan als hun FPR beschadigd is.

Een motorstoring kan ook worden veroorzaakt door verschillende factoren, zoals vuil in brandstofinjectoren, een defecte brandstofpomp, versleten bougies en slechte bougiekabels.

Laatste woord

Zoals je waarschijnlijk hebt ontdekt, is het testen van een brandstofdrukregelaar (FPR) een no-brainer oefening. Een nieuwe installeren voor het geval de bestaande slecht is, is ook niet erg moeilijk. Het hele proces zou niet langer dan een uur moeten duren.

Zorg voor het juiste gereedschap voor de klus, zoals een brandstofdrukmeter of slipjoint en een tang. Met die zal de taak gemakkelijk zijn.

Iets anders dat u moet onthouden, is dat als u de tekenen van een defecte brandstofdrukregelaar ziet, dit niet hoeft te betekenen dat de regelaar slecht is. Het kan zijn dat het brandstoffilter verstopt is geraakt en aan vervanging toe is.

Mogelijk laat u de koppeling te snel los of schakelt u verkeerd als uw voertuig afslaat. Dit zijn allemaal belangrijke overwegingen die u moet maken voordat u de FPR wijzigt.