We hadden vandaag minder spelers dan normaal, waardoor we later dan normaal van start gingen. Er viel een beetje regen, maar dat hinderde het spel niet. We hadden echter de kans om een nieuwe zombiemutatie uit te proberen, wat best interessant was. Dit Nerf-gamerapport behandelt de belangrijkste gebruikte blasters, de gespeelde gametypes en hoe de nieuwe zombiemutatie de games beïnvloedde.

Spelmodi

Oud:

  • Survival Standaard HvZ-speltype, mensen proberen een bepaalde tijd te overleven (of totdat de laatste mens valt). Zombies krijgen op verschillende momenten toegang tot upgrades, we gebruikten Infectors en Tanks die vanaf het begin beschikbaar waren en Husk op 5 minuten. De laatste mens die valt, wint.
  • Geheime VIPEr zijn 3 speciale spelers in dit spel: de VIP, de generaal en de verrader. De VIP is een mens die andere mensen willen beschermen. Het is beperkt tot een specifiek gebied (we gebruikten het tambark-gebied), terwijl Traitor een zombie is die vermomd is als een mens. Nadat ze verbluft zijn, moeten zombies het VIP-gebied verlaten. De enige persoon die de identiteit van de VIP’s kent, is de generaal, terwijl alle originele zombies de identiteit van de verraders kennen. De identiteit van de generaal is bij iedereen bekend, dus zij zijn de enige mens die te vertrouwen is. Hoewel de verrader een mens is, kunnen ze één verrader-zombie-tag doen. Dit zal onthullen dat ze de verrader zijn en veranderen in gewone zombies. Bovendien, als een mens een andere mens raakt, wordt de geraakte mens gedurende 15 seconden verdoofd. Als de mensen de VIP voor een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 10 minuten) beschermen, winnen de mensen.Als de zombies de VIP taggen, winnen de zombies. De timer voor zombie-upgrades is Survival. Er zijn bij de start Infectors, Tanks en Husk beschikbaar.

Een granaat kan een mens onmiddellijk in een zombie veranderen als hij hen raakt. Dit is de enige manier waarop je de verrader actief kunt elimineren.
NIEUWE REGEL: ze worden Berserkers (zie de nieuwe zombie-mutatie) wanneer de verrader is geëlimineerd.

  • Defense Survival Er zijn drie afzonderlijke vierkanten die de drie zombie-upgrades Infector Tank, Tank en Husk bevatten. Ze zijn ongeveer 3 meter breed. Zombies kunnen de upgrades oppikken als ze de gewenste upgrade binnen de vierkanten raken. Een zombie die verdoofd is in een vierkant, moet het gebied verlaten voordat hij zijn verdoving aftelt. De mensen proberen (in ons geval) 35 minuten te overleven. De zombies kunnen maar één upgrade per dag hebben.
  • Nieuw:

    Zombie-regels:

    Zombies taggen mensen met hun handen op elk lichaamsdeel, blaster, tactische uitrusting, enz., waardoor de mens in een zombie verandert. Als een mens een zombie raakt met een pijltje, wordt de zombie gedurende 25 seconden (ongeveer) verdoofd. Een voltreffer in de rug is alles wat nodig is om een zombie door melee te verdoven.

    Er zijn 3 standaard zombie-upgrades/mutaties/voordelen:

    • Infectorzombies kunnen schuimzwaarden , poolnoedels, enz. Gebruiken. Tags met de schuimmelee-wapens op mensen tellen als normale tags. Deze slagwapens kunnen ook worden gebruikt om darts te blokkeren.
    • Tankzombies kunnen schilden gebruiken om darts te blokkeren. Schilden mogen niet worden gebruikt om mensen te taggen, waarschijnlijk als bescherming tegen schildbeuk dat ernstig letsel kan veroorzaken.
    • Husk een zombie mag een afstandsaanval gebruiken, in dit geval een Vortex Mega Howler. Een Husk-aanval die op afstand wordt uitgevoerd, telt als een normale Zombie-tag. Husk-munitie kan door elke zombie worden opgepakt, maar kan natuurlijk alleen door de Husk worden gebruikt. Hoewel de Husk zich kan verplaatsen van waar ze verbluft waren om hun munitie op te halen, tellen ze niet af totdat ze terugkeren naar hun oorspronkelijke verdovingsplek.

    Zombie-upgrades kunnen niet worden gestapeld, dus een zombie kan slechts één upgrade tegelijk hebben.

    Wanneer ze in het spel zijn, kunnen granaten zombies verdoven met een klap op elk type uitrusting, inclusief schilden en zwaarden. Ze kunnen ook naar believen worden hergebruikt.

    Een experimentele zombie-mutatie werd ook ontdekt Berserker . De levensduurindicator van de JSPB-ballon wordt gebruikt om deze zombie-mutatie te creëren. De Berserker kan alleen worden verdoofd als de ballon wordt geknald terwijl hij nog leeft. Zodra de ballon is geknald, worden ze veranderd in een gewone zombie.

    Blasters:

    Omdat er daar veel verschillende blasters waren, heb ik ze gegeneraliseerd en alleen degenen vermeld die ik als belangrijk of opmerkelijk zag, of die ik me trouwens herinner. Omdat ik niet overal tegelijk kan zijn, is het heel goed mogelijk dat ik een aantal blasters volledig heb gemist.

    Terugkerend/Regelmatig:

    Elite Rapidstrike (diverse motoren, LiPo’s), volautomatische vliegwieler met hoge ROF-standaard. Het is zeer effectief in het middenbereik en erg leuk om te gebruiken. Ze kunnen echter gemakkelijk veel munitie gebruiken en hebben een goede triggerdiscipline nodig om te controleren.

    Eindelijk kon ik mijn Rapidpistol gebruiken voor gevechten. De 2-schakelaar zorgt voor een behoorlijke pusher-controle en het presteerde bewonderenswaardig. Hoewel de pusher-bediening een stuk minder precies aanvoelde dan wat ik gewend was, was de kleine vormfactor best handig en de krankzinnige ROF was erg leuk. Het zou geen goede keuze zijn boven mijn Bullpup RS om PvP-spellen te spelen, zoals MLF. Het zou echter kunnen dienen als een MHvZ-primaire.

    Elite Stryfe (diverse motoren, LiPo’s) standaard allrounder semi-automatische vliegwieler, effectief en dichtbij het middenbereik. Het is gemakkelijker te bouwen en te besturen dan de Rapidstrike, maar heeft een lagere ROF.

    ZS Slingfire (upgrade spring) een fatsoenlijke maar niet geweldige blaster. Fatsoenlijke kracht maar enigszins traag in ROF. Het wordt gebruikt door een bepaalde speler die er ervaring mee heeft.

    ZS Jolt gebruikt door de Slingfire-speler, dit was eigenlijk aanwezig bij veel eerdere MHvZ-evenementen, maar ik heb nooit de moeite genomen om het toe te voegen. Het dient als een fatsoenlijke laatste redmiddel pocketblaster, alleen nuttig tegen een of twee zombies.

    Elite Alpha Trooper (upgrade spring) degelijke allround pump action springer. Hoewel hij qua vermogen en ROF iets minder krachtig is dan een vliegwieler, kan deze blaster worden gebruikt voor low modding-inspanningen.

    Elite Firestrike (upgradeveer, speedloader) krachtige, lage ROF-blaster die goed werkt bij het onderdrukken en verrassen van zombies op lange afstand. Natuurlijk is het behoorlijk kwetsbaar tegen meerdere zombies en van dichtbij, maar het wordt altijd ondersteund door een Stryfe.

    Zeldzaam/Nieuw

    Elite Demolisher (onbekende modificaties) Hoewel ik hem niet goed kon bekijken, heb ik hem wel in actie gezien. Het leek in wezen te presteren als een omvangrijke Stryfe.

    Modulus Recon MkII is niet gekeurd. Hoewel het goed werkte als een compacte springer en wordt overtroffen door vliegwielers voor ROF, was het nog steeds een solide presteerder.

    ZS Mindsaw (voorraad? Het was een leuk, cool ding dat aanwezig was bij MHvZ. Hoewel het groot en omvangrijk was, waren de blootgestelde vaten gemaakt voor goede op speurtocht gebaseerde gevechten. Een Brainsaw zou niet praktisch zijn voor gevechten.

    Er werd gebruik gemaakt van de standaard MHvZ-speelruimte, die grotendeels open is, met weinig bomen. Er waren ook enkele grote bomen in een cirkel. Er was een beetje aan-uit regen, maar voor het grootste deel van de speeltijd konden we het vermijden. Het aantal spelers was vandaag lager dan normaal, ik denk ergens rond de 15 mensen, misschien een paar meer. Dit resulteerde in wat rustigere en minder chaotische games, maar er waren nog genoeg om een behoorlijke zombiehorde te maken. We begonnen een beetje laat vanwege een laag aantal spelers.

    We begonnen zoals gewoonlijk met een Survival. Voor het grootste deel verliep het volgens de standaardcursus voor Survival, waarbij de zombies niet veel konden doen totdat ze toegang kregen tot het Tankschild.

    Er waren geen Berserkers in deze eerste ronde omdat de ballonsystemen nog in elkaar werden gezet. Tijdens dit spel hadden we het laagste aantal spelers, rond misschien 12, dus het was relatief rustig. Ik merkte dat verschillende spelers halverwege het spel arriveren. Om niet te moe te worden, besloot ik het op te geven en mijn geladen magazijnen te bewaren. Daarna versnelde ik het spel zodat de rest van de spelers zich bij mij konden voegen. Het kleine aantal spelers leek de zombies in het vroege midden van het spel ten goede te komen, vooral toen de tank beschikbaar werd gesteld, omdat er minder mensen darts op hen regenden. De horde leek aan het einde een stuk kleiner, maar was nog steeds groot genoeg om de laatste paar mensen achterna te zitten.

    We hebben een tweede overlevingsronde gedaan met de recent aangekomen spelers om het aantal spelers een beetje op te krikken. Het spel vorderde zoals gewoonlijk. Ik werd getagd door de nieuwe Husk. De Husk was een raket die wordt afgevuurd vanaf een Titan, Drain Blaster of Titan. Dit heeft meestal een slechte nauwkeurigheid en bereik. In dit geval hebben we een Vortex Mega Howler gebruikt, die met een goede werptechniek vrij ver kan worden gegooid met verrassende nauwkeurigheid. Een Husk-worp was genoeg om me op ongeveer 10 meter afstand in de voet te tikken. Deze nieuwe Husk veranderde aanzienlijk hoe bedreigend de Husk was. Met de raketwerper Husks was het meestal een heel gemakkelijk vooruitzicht om de langzaam bewegende, onnauwkeurige raket te ontwijken, zelfs op relatief korte afstand. De Vortex Mega Howler kan echter met een veel hogere snelheid reizen, met een veel betere nauwkeurigheid. Ik heb de hele dag veel Husk-missers gezien,zelfs als de Husk meer dan 15 meter verwijderd was. Hoewel de Husk geen serieuze bedreiging vormt voor alerte en uitgeschakelde mensen op middellange afstand en daarbuiten, is het een veel grotere bedreiging wanneer mensen worden afgeleid door zombies. Het is ook niet nodig om tijd te besteden aan het oppompen van een raketwerper, waardoor de Husk een veel hardnekkiger bedreiging vormt. Ik denk dat deze nieuwe Husk veel beter is dan de oude, en zeker een tweede kans waard is bij de volgende MHvZ. Ik ben ook dol op het mortelachtige fluitje dat het produceert als het correct wordt gegooid.Ik denk dat deze nieuwe Husk veel beter is dan de oude, en zeker een tweede kans waard is bij de volgende MHvZ. Ik ben ook dol op het mortelachtige fluitje dat het produceert als het correct wordt gegooid.Ik denk dat deze nieuwe Husk veel beter is dan de oude, en zeker een tweede kans waard is bij de volgende MHvZ. Ik ben ook dol op het mortelachtige fluitje dat het produceert als het correct wordt gegooid.

    We speelden een triple van Secret VIP. Ze waren allemaal erg kort en vorderden ongeveer op dezelfde manier. Ik nam een positie in ver van de belangrijkste mensengroep om een paar zombies te beschermen. Ik had wat plezier met Rapidpistol en goot hele magazijnen op een of twee zombies. Dit was veel oefenen. Zoals gewoonlijk, aangezien ik niet in de buurt van het grootste deel van de mensen was, zag ik zelden dat de VIP werd getagd. Verrassend genoeg overleefden mensen nauwelijks lang genoeg om de zombies toegang te geven tot de tank. Lage spelersaantallen waren een belangrijke factor in de snelle ondergang van de mens. In typische MHvZ-evenementen zijn er minstens 20 of zo spelers, wat resulteert in 3 of 4 beginnende zombies en een goede 16 of zo mensen. In de geheime VIP-games van vandaag hadden we ongeveer drie tot vier beginnende zombies, maar slechts 12 mensen. Het aanzienlijk verminderde aantal mensen resulteerde in veel minder vuurkracht in een kleine ruimte.Dit is de reden waarom ik hierop vertrouw om de meeste mensen veilig te houden. Zelfs met 4-6 mensen die naar de achterkant en zijkanten van de belangrijkste menselijke groep kijken, zijn er nog steeds genoeg mensen om de opmars van de belangrijkste zombie te stoppen, zelfs als ze worden afgeleid. In het huidige evenement betekende het lagere aantal spelers dat de centrale mensengroep veel kwetsbaarder was.

    Net als bij het vorige evenement had de verrader als mens geen grote invloed op het spel, maar met de toevoeging van de Berserker-mutatie werd het in veel opzichten een tweede tank. Net als Tanks is de Berserker praktisch onkwetsbaar bij frontale aanvallen en is het een absolute nachtmerrie om 1v1 aan te pakken. In tegenstelling tot tanks heeft de Berserker slechts een klein zwak punt dat gemakkelijk kan worden bedekt of anderszins wordt beschermd, en hun uitrusting heeft veel minder invloed op de mobiliteit. Een Berserker is niet zoals Tanks. Je kunt ze alleen met darts afspuiten. Een ballon die aan de Berserkers-arm is bevestigd, is een klein, snel bewegend doelwit dat buitengewoon moeilijk te raken is als ze direct op je af rennen. Ik stond een keer tegenover een Berserker in Secret VIP, en ik kon hun ballon alleen op in wezen leeg bereik laten knallen. In tegenstelling tot tanks echter, zodra de Berserker hun ballon verliest,ze worden permanent een gewone zombie (tenminste dat deden ze in dit geval). De JSPB-ballonkits werkten buitengewoon goed, op voorwaarde dat de ballonnen correct waren opgeblazen.

    Terwijl de uitgeruste speler kan rennen zonder dat de ballon knalt, zal een behoorlijke blaster-hit de ballon in een van de spikes slaan. Als de ballon niet voldoende is opgeblazen, is het veel moeilijker om te knallen, en als hij te veel is opgeblazen, kan hij gemakkelijk per ongeluk worden opgeblazen.

    Secret VIP was een geweldige game en ik geloof dat de Berserker-monteur goed werkte. De eliminatie van de verrader wordt meestal gevolgd door een van de twee situaties. Als de Verrader zijn werk goed heeft gedaan, zal de menselijke groep ongeorganiseerd of afgeleid zijn. Dit maakt het gemakkelijk voor de zombies om zich op de mensen te richten en versnelt het spel. Als de verrader het verknoeid heeft of hun hand op een andere manier werd gedwongen, dan worden de mensen meestal in een goede positie gelaten, in welk geval de zombies wat hulp kunnen gebruiken. Hoewel de spelmodus Secret VIP van oudsher een verliesgevend voorstel is geweest voor de mensengroep, zijn er veel spellen waarin ik vond dat de menselijke groep een zeer solide kans op de overwinning had, vooral als er maar één schild is. Als de mensen alert zijn, is het meestal niet moeilijk om een enkele tank in Secret Vip tegen te gaan. Twee hebben is een ander voorstel,vooral als ze tegelijkertijd (of de een na de ander) vanuit verschillende richtingen opladen. De Berserker is alsof je een tweede schild hebt dat je voor een korte tijd kunt gebruiken. Dit kan, mits goed gecoördineerd, een groot verschil maken in het spel.

    Met zo weinig mensen in de hoofdgroep was het voor de zombies extreem gemakkelijk om de menselijke verdediging te verstoren en te doorbreken. Of het nu met de Tank of Berserker is, of zelfs maar een gecoördineerde rush van gewone zombies, de zombies zullen veel kansen hebben tegen de mensen, veel meer dan bij grotere menselijke groepen. Rekening houdend met het toch al slechte winstpercentage van mensen in Secret VIP, is misschien een kleine wijziging van zombiemutaties op zijn plaats. Vooral voor relatief lagere spelersaantallen hadden de zombies maar één Tank/Berserker nodig, en meestal eindigde de release van die mutatie kort daarna met de ondergang van de VIP. Misschien kunnen de schilden voor grotere spelers in aparte games beschikbaar worden gemaakt. Het eerste schild zou na 5 minuten verschijnen en het tweede rond 8 minuten.Hoe dan ook, Secret VIP is een goede afwisseling van de reguliere Survival-spellen. Het is veel sneller en intenser, en heeft een uniek claustrofobisch gevoel dat je niet tegenkomt in andere gevestigde spelmodi, behalve Blind Bomber die al een tijdje niet is gespeeld. De Berserker-monteur is een geweldige toevoeging aan het spel van de verrader. Zelfs als ze jammerlijk falen als neppersoon, hebben ze nog steeds een kans om te winnen van de zombies. Persoonlijk geniet ik van het idee om een speciale zombie te hebben die af en toe kan worden gebruikt.ze hebben nog steeds een kans om te winnen tegen de zombies. Persoonlijk geniet ik van het idee om een speciale zombie te hebben die af en toe kan worden gebruikt.ze hebben nog steeds een kans om te winnen tegen de zombies. Persoonlijk geniet ik van het idee om een speciale zombie te hebben die af en toe kan worden gebruikt.

    De wedstrijd werd afgesloten met Defense Survival.

    Het vroege spel vorderde zoals typisch voor Defense Survival, een aantal minuten stilstand resulteerde uiteindelijk in de zombies die hun gewenste mutatie kregen. Elk van de mutaties helpt de zombies enorm, met de schilden en Husk in het bijzonder om de zombies te helpen de impasse te doorbreken. Zodra een van deze mutaties door de zombies is verkregen, gaat het spel over in reguliere Survival. Ik was een van de laatste twee overlevenden in dit spel, waarbij we allebei vielen nadat we geen darts meer hadden. Het spel duurde meer dan een uur en was extreem lang. Ter referentie, in eerdere evenementen waar er een bepaalde menselijke overwinningsvoorwaarde zou zijn, wordt verklaard dat de mensen hebben gewonnen als ze 35 minuten overleven. Dit spel duurde zo lang dat we geen tijd hadden voor nog een ronde, wat we gewoonlijk wel zouden doen.

    Iets dat me altijd irriteerde aan Defense Survival, is dat zodra de Tank of Husk door de zombies zijn verworven, de vierkanten in wezen zinloos worden en het spel overgaat in gewone Survival. Hoewel de vroege game heel anders is dan de reguliere Survival, zijn de mid- en late games bijna identiek omdat de Tank en Husk de veiligheid van de vierkanten vernietigen. Misschien zou het hebben van een einddoel om het spel te verdedigen een meer defensief gevoel geven. Pas als dit doel is verloren, wordt het spel een normale overleving. Het risico hierbij is natuurlijk dat het spel teveel op Secret VIP of Blind Bomber gaat lijken. Op dit moment denk ik dat Defense Survival goed werkt als een eenvoudige hybride spelmodus, maar ik zou het niet erg vinden om enkele mogelijke wijzigingen aan te brengen om het meer verdedigingsgericht te maken in het midden van het spel.

    Afgezien van mijn gedachten over Defense Survival, werkte het evenement van vandaag best goed. Mijn Rapidpistol heeft zichzelf bewezen als een leuke en effectieve blaster, en ik zal hem waarschijnlijk weer meenemen bij toekomstige MHvZ-evenementen. De nieuwe ballonzombie Berserker was een leuke injectie van intensiteit in de game die iets anders biedt dan de andere mutaties die momenteel in gebruik zijn. De Vortex Mega Howler Husk, een krachtigere bedreiging dan de raketwerper Husks, is veel gemakkelijker te beheren. Beide mutaties zouden een welkome terugkeer zijn naar toekomstige MHvZ’s.

    Hetzelfde bericht is te vinden op mijn blog, Outback Nerf