Niet Kopen. Kopen.

Producten van het merk Nerf leveren op twee punten geen resultaat.

Producten van het merk Nerf zijn tegenwoordig overal. Deze omvatten alles, van hoesjes voor mobiele telefoons tot schoenen tot camera’s. En hoewel uw redacteur een graad in reclame heeft en bijna twee decennia in het vak heeft gewerkt, weet vrijwel iedereen met een graad in marketing of bedrijfskunde dat een merk te veel uitbreidt gevaarlijk kan zijn. Maar vandaag concentreerden we ons op twee specifieke voorbeelden van waarom dit niveau van merkextensie problematisch kan zijn. En, voor het eerst sinds de lancering van deze website, gaven we onze lezers een Do Not Buy-aanbeveling.

Laten we allereerst zeggen dat we er niets tegen hebben dat Hasbro het merk Nerf wil uitbreiden. Dit is net als Porsche die SUV’s verkoopt. Deze enorme voertuigen zorgen voor de nodige inkomsten om steeds duurdere en exotischere sportwagens te blijven ontwikkelen. We wensen Hasbro het allerbeste in hun streven om complexere, goed presterende Nerf-producten te ontwikkelen door niet-blaster, onsportieve Nerf-producten te verkopen. Het verkopen van slecht presterende goederen die niet voldoen aan de kernwaarden van het Nerf-merk, is echter een andere zaak.

We waren van mening dat de prestatieverschillen tussen hoogwaardige Nerf-producten en artikelen van lage kwaliteit zo groot waren dat we onze bevindingen met u moesten delen.

Laat me je eerst wat context geven. We hebben tijdens de vakantie twee items gekocht: een Nerf Single Blockade om te gebruiken op een kantoorfeest en een paar N-Strike Walkie Talkies als cadeau voor een van onze neven. Deze items zijn niet gekocht voor beoordeling. We waren niet eens van plan om ze op de website te vermelden. Desalniettemin, tijdens het beoordelen van zoveel Nerf-producten van hoge kwaliteit, voelden we dat het verschil in prestatie tussen de Nerf-items van goede kwaliteit en de items van slechte kwaliteit zo duidelijk was, dat het een slechte dienst zou zijn voor ons lezerspubliek om niet op zijn minst een vorm te geven van communicatie hierover. Onze ervaringen met beide producten waren zo slecht dat we het nodig vonden om onze lezers te waarschuwen.

Nerf NStrike Walkie Talkies

Nerf NStrike Walkie Talkies

*Afbeelding is eigendom van Hasbro.

Deze eenheden van het Elite-merk van 10,0 m, geprijsd op ongeveer € 1 per paar, leken een redelijke aankoop.

Maar zoals we al snel ontdekten, presteert niet alles met de naam Elite met een hoge status. Bij het openen van de verpakking merkten we dat de headsets grotendeels van hard plastic waren gemaakt, met nauwelijks een spoor van het handelsmerk Nerf-schuim in zicht (of gevoel). De headsets hebben riemclips, maar deze zijn meestal nutteloos omdat de handsets te zwaar en te groot zijn om op een andere riem dan een riem voor volwassenen te worden geklikt. (Vergeet niet dat ze voor kinderen zijn gekocht, omdat de meeste volwassenen zouden vertrouwen op hun mobiele telefoons of hoogwaardige apparaten uit Midland. Dit zijn de.

En hoewel deze eenheden fysiek leken op modellen die volwassenen die in de jaren tachtig zijn opgegroeid zich misschien herinneren, bleken ze ook zo te presteren. De walkietalkies stootten een constante hasj van achtergrondgeluid uit dat zo sterk was dat het moeilijk was voor de kinderen om elkaar te horen, laat staan om een nuttig gesprek te voeren. Het bereik van de units is misschien wel 1,0.0 m zoals geadverteerd, maar het gebruik ervan op zelfs 30.5 m was zo moeilijk dat het niet de moeite waard was om erachter te komen.

Natuurlijk, het kan zijn dat deze eenheden defect waren, maar het feit dat ze precies hetzelfde presteren als vergelijkbare eenheden van 30 jaar geleden, vertelt ons dat ze werken zoals bedoeld, volgens een specificatie die blijkbaar in decennia niet is veranderd. En dat is het probleem hier: deze eenheden zijn duidelijk gebouwd tegen een prijs die gebaseerd is op oude technologie (in een overzeese fabriek die wordt gerund door Hasbros-partner Sakar International), en niet volgens een goede Nerf-standaard. Door dit te doen, verliezen ze elke hint dat ze een echt Nerf-product zijn, laat staan een met de Elite-naam. Ze presteren niet goed, ze zijn ergonomisch uitgedaagd, ze maken geen gebruik van het alomtegenwoordige Nerf-schuim, en ze houden zelfs geen rekening met hun eindgebruikers (kinderen) in vorm of functie. Ze zijn een slecht koopje tegen hun oorspronkelijke vraagprijs. Zelfs tegen de gereduceerde prijs van een paar dat we tijdens de vakantie zagen,ze zijn nog steeds geen koopje.

Nerf Enkele Blokkade

*Afbeelding is eigendom van Hasbro.

De detailhandel voor de Nerf Single Blockade is een dunne polyester muur van ongeveer 102 cm breed en 71 cm hoog. De barrière heeft een klein gaatje waar door kan worden geschoten en een zak voor het vasthouden van een dart aan de achterkant. Het wordt beschermd door een dun plastic frame dat het rechtop en open houdt. Het moet in de grond worden geplaatst, zonder basis voor gebruik binnenshuis.

De blokkade was klein van formaat (zoals in kleiner dan je woonkamer-tv), en de slecht bedrukte stof werd ondersteund door een frame dat niet recht zou blijven. Hoewel de blokkade niet scheurde, scheurde of uit elkaar viel, hebben we hem maar één keer gebruikt, omdat hij te klein was en moeilijk open en rechtop te houden. Dit is niet een item dat Worlds Apart normaal zou maken, maar een andere eenheid die tegen een specifieke prijs wordt gemaakt. Vermijd het uitgeven van uw geld aan dit accessoire, vooral niet voor de vraagprijs.

We houden van het idee dat Nerf verder kan worden gebruikt dan alleen blasters en ballen. Het moet correct gebeuren en deze producten zijn duidelijk niet goed. Ze zijn van slechte kwaliteit, slecht gemaakt en presteren ondermaats. Je kunt een blaster krijgen die goed presteert en munitie heeft voor de helft van de kosten van deze inferieure producten. We hopen alleen dat Hasbro begrijpt hoeveel het merk Nerf echt waard is, en producten zoals deze stopzet of verbetert voordat ze verdere schade toebrengen aan het merk waar ze zoveel tijd, moeite en kapitaal aan hebben besteed om te creëren.