Slimmere Weeranalyse Door IBM En Weather Channel

Na de aankondiging van een nieuwe samenwerking zal The Weather Company (WSI) hun weergegevens integreren met IBM. Dit is gebaseerd op meer dan 100.000 sensoren zoals auto’s, smartphones en thuisweerstations. Deze gegevens zullen worden gebruikt om de prestaties van bedrijven over de hele wereld te verbeteren en verliezen als gevolg van weersomstandigheden te verminderen.

Door de samenwerking kunnen IBM en The Weather Company een nieuw platform bouwen waarmee ze weersinzichten kunnen gebruiken en deze naar nieuwe toepassingen kunnen brengen. Ze kunnen een omgeving rond IBM Cloud creëren, zodat nieuwe applicaties kunnen worden ontwikkeld met meer toegang tot de weergegevens en informatie. Dus als je nadenkt over de manier waarop mensen tegenwoordig nieuwe mobiele applicaties ontwikkelen, zullen IBM en The Weather Channel ontwikkelaars een betere manier bieden om toegang te krijgen tot de weergegevens die direct in hun ruimte kunnen worden geïntegreerd.

The Weather Company heeft een data-divisie genaamd WSI, met 30.000 bedrijven die hun data in licentie geven. Het probleem is dat slechts 10% van hun data werd gebruikt, en veel bedrijven hebben niet de kennis om het te gebruiken. The Channel vertrouwt op IBM om duizenden consultants op te leiden om bedrijven te helpen bij het inbedden van de gegevens in hun bedrijfsmodellen en het inbouwen in hun beslissingen.

Het nieuwe analyseplatform helpt bedrijven de kosten te verlagen en hun business intelligence te verbeteren.

Met het nieuwe analyseplatform kunnen bedrijven hun kosten verlagen en hun business intelligence vergroten. Het weer beïnvloedt jaarlijks een half biljoen dollar. Dit komt omdat bedrijven niet plannen en niet voorbereid zijn op wanneer het gunstiger is voor de verkoop en de detailhandel.

IBM geeft het voorbeeld met verzekeringsmaatschappijen als een van de vele (energie & nutsbedrijven, detailhandel en logistiek) die kunnen profiteren van het platform. Ze kunnen de gegevens gebruiken om hun aanbod te wijzigen en meer in rekening te brengen op basis van weersvoorspellingen en historische weergegevens. IBM en The Weather Company zullen samenwerken om ondernemingen in alle sectoren te helpen de effecten van het weer op hun bedrijf te begrijpen en passende maatregelen te nemen.

Officiële Aankondiging

Videotranscriptie

De weersvoorspelling heeft een grote impact op ons dagelijks leven. Het rimpeleffect heeft gevolgen voor alle hoeken van de economie. Het leidt tot transportvertragingen, verzekeringsclaims en problemen met het gebruik van gewassen, maar het kan ook leiden tot verkoop.

Het weer is een enorme variabele voor bedrijfsprestaties en een van de grootste big data-uitdagingen waarmee bedrijven tegenwoordig worden geconfronteerd. Nu werken de Weather Company en IBM samen om bedrijven te helpen profiteren van weer en wind.

Met gegevens van WSI over de Professional Division van Weather Company en de analyse-expertise van IBM in cloud computing-bedrijven in elke branche kunnen betere beslissingen worden genomen op basis van datinginzicht. En de gegevens binnenin komen overal vandaan via het internet der dingen in weersensoren, smartphones, auto’s en vliegtuigen.

Door verkoopgegevens en langetermijnprognoses te analyseren, kunnen retailers beslissen wat ze wanneer en waar verkopen. Nu kunnen verzekeraars kijken naar gegevens en gegevens van polishouders om klanten te waarschuwen om materiële schade te voorkomen en ze veilig te houden.

Analyseren of gegevens en energieverbruik kunnen helpen om de lichten aan te houden zonder energie of dollars te verspillen. Hoewel het weer niet kan worden gecontroleerd, kunnen bedrijven bepalen hoe ze erop reageren.